Mengapa statistik penyakit diabetis semakin meningkat di Malaysia?

Alasan utama adalah pengambilan makanan tidak betul.


Antara punca lain diambil daripada petikan Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia :

" Selaras dengan tema Hari Diabetes Sedunia di peringkat global, “Act on Diabetes Now”, iaitu “Cegah Diabetes: Bertindaklah Sekarang”, saya ingin menasihati semua rakyat Malaysia mengenai faktor-faktor risiko utama diabetes:
(1) Mempunyai sejarah ahli keluarga menghidap diabetes
(2) Berlebihan berat badan atau obes (BMI >23.0 kg/m2)
(3) Menghidap hipertensi
(4) Mempunyai tahap kolesterol yang tinggi
(5) Gaya hidup yang sedentari atau tidak aktif

(6) Bagi wanita yang mempunyai sejarah diabetes semasa mengandung (atau gestational diabetes). " - Sekian dulu ucapannya. Sumber di sini

Jadi,kali ini saya suka ingin berkongsi pengalaman dan sedikit info mengenai keterlibatan saya dalam dunia Herbalife. Mudan-mudahan pembaca sudi meluangkan masa dan memperoleh manfaat daripada entri ini.

Sebelum saya belum begitu mengenali Herbalife, bagi saya ia adalah supplement seperti vitamin. Biasalah, orang yang merasakan diri masih muda, memang tidak berasa kepentingan untuk mengambil berat tentang pengambilan pemakanan yang sihat. Sedangkan, badan sentiasa lemah dan tidak semangat dan mudah marah. Dalam pemikiran saya, ini barangkali kerana kesibukan bekerja. Walhal, toksin dalam badan sudahpun bermaharajalela. Mana tidaknya, makan macam-macam memang tak hengat satu hal, satu hal lagi, masa exercise? Kirim salam, memang tidak pernah ada masa untuk aktiviti tersebut.

Apa Herbalife sebenarnya, Nadiah?

Herbalife adalah merupakan makanan gantian dan juga boleh dikategorikan sebagai makanan tambahan bagi yang konsisten menjaga kesihatan badan. Terdapat beberapa produk Herbalife yang mempunyai khasiat masing-masing.Untuk maklumat lanjut mengenai produk, saya akan terangkan dalam entri yang lain. Sekadar gambaran, produk utamanya adalah formula 1 dalam bentuk serbuk dan digoncangkan bersama air atau susu. Mudahkan, terutama sekali bagi yang sedang demam atau sakit tidak sedap badan, sememangnya sesuai menggunakan produk ini dengan minum sahaja. Nutrisinya melebihi 55 jenis malah kalorinya cuma 90-250 sahaja!!



Bagaimanakah yang dikatakan makanan gantian bagi yang ingin menurunkan berat badan?

Senang sahaja. Tukarkan sarapan anda yang tinggi kalori seperti nasi kepada Herbalife. Manakala, tengahari dan malam boleh makan seperti biasa cuma kecilkan bahagian pengambilan nasi dan banyakkan lauk dan sayur. Masih berasa kenyang insyaAllah. Itupun sekiranya anda serius untuk menurunkan berat badan.


Kenapa kau join Herbalife, eh?

Er, produk ke bisnes?

Baiklah untuk produk, saya mula gunakannya kerana menyusu Aliff dan ketika itu tidak menjaga pemakanan, agak kelam kabut jugalah. Jadi, satu hari saya pengsan dan sepanjang tempoh itu saya sering mengantuk dan cepat melenting. Kebetulan sahabat saya Ismail beritahu tentang pekerjaannya sekarang sepenuh masa bersama Herbalife. Alhamdulillah rezeki dia dan saya, saya seisi keluarga membuat keputusan untuk menggunakan produk Herbalife sehingga sekarang. Bukanlah disebabkan produk ini ajaib susu saya jadi banyak. Tapi kandungannya yang mempunyai nutrisi lengkap sesuai untuk ibu menyusu. Yang lebih 'wow' adalah berat saya turun pula sehingga berat badan ideal. Hins hins.
Bukanlah nak cakap sebab Herbalife semata-mata, rezeki saya bertambah. Tetapi, Allah turunkan dan bagi saya rezeki itu melalui saluran tersendiri. Saluran saya adalah Herbalife. Say what? Alhamdulillah! :) (Tiba-tiba smiley pun jadi italic juga)

Untuk bisnes, saya begitu yakin dengan khasiat produk. Jadi saya ambil kesempatan ingin tambah pendapatan dan kongsi benda baik dengan ramai orang tentang cara pengambilan makanan yang betul. Lebih-lebih lagi, apabila berada di Malaysia. Makanan semuanya sedap-sedap dan mempunyai kalori tinggi. Bukan nak sekat 'nikmat dunia' tu, tapi biar kita tahu kaedah terbaik cara pengambilannya. Insya Allah. Mohon doa semuanya ya.


Siapa yang perlukan Herbalife?

Baiklah. Herbalife amat sesuai untuk semua orang yang hanya serius untuk :

  1. Menitikberatkan kesihatan diri terutama ibu mengandung, ibu menyusu dan mereka yang berpotensi menghidap penyakit kronik
  2. Menurunkan berat badan
  3. Menaikkan berat badan
  4. Membaikpulih kulit muka bagi yang menghadapi masalah eczema atau jerawat atau resdung



Keputusan ini adalah tidak  tipikal. Hasil individu mungkin berbeza-beza

Bertambah seronok lagi, ianya diperlukan bagi orang yang serius untuk :

  1. Ingin menambah pendapatan bulanan bagi perbelanjaan sehari-harian
  2. Membaiki gaya hidup dan karier berpanjangan
  3. Kebebasan kewangan


Sekiranya anda dalam kategori di atas, Herbalife punya jawapan untuk anda. Sekarang juga tanya saya bagaimana caranya.

Bila masa sesuai untuk cuba Herbalife?

SEKARANG! Ibarat sayangkan kereta, terus hantar baiki bagi mudahkan urusan harian. Apatah lagi kesihatan diri yang Allah beri tidak ternilai harganya. Hargai dan jagalah badan kita secara 1st class.Badan lesu dan sakit, satu kerja pun tidak boleh buat.

Bagaimana caranya mahu dapatkan produk Herbalife, ada kedai ke?

Amat mudah.

Hubungi saya di 0123141422 atau nurulnadiahahmad@gmail.com. Boleh emel atau sms tinggalkan no telefon anda dan saya hubungi anda semula untuk aturan pertemuan. Insya Allah
Ok cukuplah setakat itu pesanan penaja. Terima kasih kerana bersama tulisan saya sehingga titik ini. :)))

Posted in , , , , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

JuaNadiah 2013