Kenapa nak kecoh sangat dengan susu ibu?

kerana susu ibu adalah yang terbaik untuk anak.

Sayangkan anak, kopek-kopekkan. HAHAHHA! cheh gelak sendiri, pulak

kenapa?kenapa?kenapa?


Ini sebabnya ibu, susu ibu itu baik untuk ibu dan anak:

  1. Penuh khasiat -Susu ibu bersih dan mengandungi mengandungi DHA dan AA adalah yang terbaik berbanding susu buatan dan berupaya menghapuskan bakteria. -Sebaik bayi dilahirkan, susu pertama akan keluar apabila dipicit, kalau perasan ia bewarna kuning, dan itu adalah KOLOSTRUM (susu awal ibu) yang mempunyai 3 kali lebih khasiat dan antibodi serta sel darah putih yang tinggi. KOLOSTRUM mampu melawan penyakit dan amatlah rugi bagi ibu-ibu yang tidak menyusukan anak-anak mereka diawal waktu kelahiran. Susu segar dari ladang ibu okeh.
  2. Bayi kurang dijangkiti penyakit seperti kolik (perut kembung), eczema dan alahan. Alhamdulillah, Aliff membesar dengan sihat dan ceria. Menurut pembacaan, ramai anak yang diberi susu formula mudah dijangkiti penyakit terutama eczema.
  3. Bonding antara ibu dan anak - susah nak explain tapi every nursing time jatuh cinta dan perasaan yang kuat bila melihat mata anak dan senyumannya ketika menyusu. Alahai~~ini paling sukar diungkap dengan kata-kata. Anugerah Allah paling bermakna
  4. Jimat masa dan wang. Tak perlu amik masa untuk bancuh susu. Cuma selak dan sumbat.
Banyak lagi kelebihan yang lain. Mana tahu ibu-ibu lain boleh share sama?

Saya suka membaca belog-belog ibu menyusu terutamanya di sini dan sini dan sini. Membakar semangat betul.

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013