Big Bad Wolf 2011

Benar-benar buat poket seluar dan dompet kami cedera parah kembali. Mana taknya, spesis serigala yang jarang ditemui ini hanya muncul sekali setahun dan berjaya menjadikan saya sebagai mangsanya sebanyak 3 kali untuk tahun ini sahaja. Bayangkanlah, buku semurah RM5.00 dan RM8.00 hard cover pulak tu, memang menjadi satu penyesalan tepuk dahi lah kalau tak beli.

Kali ini bertempat di Dewan 1, MAEPS, MARDI Serdang. Bermula dari 7 sehingga 16 Oktober 2011. Buka jam 10pagi-9malam. Tapi selalu terbabas sehingga 10malam. Sehingga terpaksa slow talk dengan customer minta keluar.Kesian staff mereka.

Hari biasa samada siang dan malam pun ramai pengunjung apatah lagi di hujung minggu.

Memang kirim salam kami nak ke event tersebut pada hujung minggu. Baiklah, berehat-rehatan di atas katil sambil bergolek-golek dengan anak kecil yang banyak karenah tu. Tapi, maaf. Itu juga tidak berlaku.

Ibu banyak tertumpu kepada buku masakan dan parenting, er ada terselit buku hobi -felt and scraptbooking.

Ayah pula teruja dengan buku macam-macam dia sampai tak reti ibu nak bagi kategori.

Nasihat saya untuk pengunjung pada tahun hadapan :
  1. Rancang pembelian. Mahu buku kategori apa. Sampai di sana terus pergi ke bahagian tersebut. Boleh semak katalog juga di laman web mereka. Tapi kadang-kadang buku dah habis cepat aja mereka top-up buku baru, jadi tiadalah dalam katalog.
  2. Bawa troli pasar. Stroller anak juga boleh.
  3. Datang pada waktu bukan peak hour. Ini kerana kita terpaksa parkir di kawasan letak kereta dan perlu menaiki shuttle bus untuk ke dewan.
  4. Peruntukkan masa. Contohpruntukan masa di sana 3 jam. 2 jam cari buku. 1 jam pilih buku untuk dibayar. Ini penting kerana, sememangnya tangan tak reti diam untuk kaut buku itu dan ini.
  5. Bawa duit lebih. Ini juga penting.
  6. Bawa air dan makanan. Memang happening
Sedang ralit pilih buku, terjumpa rakan lama di SMAKL dulu yang bekerja dengan Big Bad Wolf yang namanya Salwa. Hai Salwa! Kita rindu sangat kat awak. Dulu duduk satu meja prep.

Itu sahaja buat masa ini. Sekian

Mari naik bas percuma

Macho, bawak troli pasar. Barulah gaya keunggulan

Sambil minum shake Herbalife, sambil nyanyi, sambil tengok tv. Itu tandanya sedang gembira dengan lambakan buku di belakangnya

Aliff bz
Ibu punya, ini belum masuk buku parenting

Ayah punya koleksi

Aliff punya, tapi ayah dah cup nak menumpang kasih

Dasar tamak haloba!

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013