Noor Montessori Bandar Baru Bangi, Seksyen 4 tambahan

Bismillah

Bagi ibu-ibu yang cari tadika atau taski atau taman asuhan kanak-kanak area Bandar Baru Bangi, ibu Aliff memang highly recommend Noor Montessori Bandar Baru Bangi, Seksyen 4 tambahan. Lokasinya yang mudah dikesan, tepi jalan berhampiran kedai lori cendol, rojak dan laksa yang femes di Seksyen 4 tambahan tu kan.

Sejarahnya, ibu sebenarnya berat hati nak masukkan Aliff yang baru berumur 2 tahun 3 bulan ke sekolah kerana umurnya yang agak kecil lagi. Dalam fikiran ibu, biarlah, nanti esok besar ke sekolah lagi. Tapi bila difikir, dipertimbangkan dan beberapa kali solat istikharah, akhirnya dengan penuh keyakinan ibu putuskan juga untuk hantar Aliff ke playgroup di sini.

Antara sebab lain, ibu buat keputusan untuk hantar Aliff ke sekolah ini adalah kerana Aliff nampaknya bosan dan ingin berkawan/beraktiviti. Sedangkan di pagi hari ibu, tak dapat menumpukan perhatian kepada Aliff, kerana fokus di pagi hari ibu terhadap kerja. Huuuu. Kadang-kadang bila ibu ajak Aliff beraktiviti, tak mahu pula dia kerana itu bukan rutin beliau. Akhirnya, TV/youtube juga jadi pilihan beliau. Itu yang buat ibu decide betul-betul untuk hantar Aliff ke sini.

Noor Montessori Bandar Baru Bangi, Seksyen 4 tambahan


1st day
Rutin biasa. Amik Aliff dalam jam 12-1pm

Excited sangat bila nampak ayah terus ambil sandalnya

Auntie Didie pakaikan

Berikut detail Noor Montessori Bandar Baru Bangi yang boleh dihubungi

Boleh berurusan dengan Puan Radziah Yurad. Baik dan mesra orangnya, insya Allah
No tel : 03-8925 7877/019-3168176 
Email : radziah@gmail.com
Alamat : No 15, Jalan 4/10, Seksyen 4 Tambahan, Bandar Baru Bangi, 43650 Selangor.


Jadual harian playgroup Aliff

Oh Aliff hanya berada di playgroup hanya setengah hari, pun memang bertujuan. Another half day, adalah masa bersama ibu! So ibu pun akan ambil tanggungjawab cikgu di sekolah. Fair and square. Takdelah Aliff sayang cikgu je kaaaan *eh jeles ke?

Secara keseluruhan, ibu sangat berpuas hati dengan kerjasama auntie-auntie (baik-baik belaka mereka, persekitaran, yuran pun okey dan juga pembelajaran di sini. Menurut auntie dan pemerhatian ibu pun, kanak-kanak di sini baik-baik dan behave dalam aspek kanak-kanak la. Kita tahu budak-budak memang suka main kan, tapi alhamdulillah semuanya masih terkawal.

Somehow ibu rasa bersyukur sangat, sebab memang Noor Montessori antara pilihan awal ibu dan terus jatuh hati. Takdelah beriya sangat pun buat survey. Adalah dalam 2-3 pilihan, lepas jumpa Noor Montessori terus DECIDE!

Syoknya main, sampai tak perasan ayah dah sampai

Alhamdulillah Aliff pun suka. Pagi-pagi bila cakap, jom pergi school, terus bangun. Abam, abam :)

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013