Klinik Kesihatan Bandar Baru Bangi

Bahagian ibu dan anak sahaja.

Baru-baru ni saya ke klinik untuk check up Aliff seperi biasa. Terfikir pula nak buat berkongsi mengenai klinik ini. Ya sya tahu tak boleh ambil gambar dalam klinik, saya ada pengalaman sebab itu saya masih rasa sedih sehingga hari ini kerana tidak punya gambar Aliff umur 1 hari. Ada, itupun mujur sahabat baik, Aniah ketika itu bertugas sebagai doktor di Hospital Serdang berjaya snap satu gambar Aliff di hari pertama kelahirannya. Aniah, i love you n i know i owe you a lot beb.

Abaikan pengenalan sampah di atas. Isi di bawah ini lebih serius dan penting. Saya mula menjadi pelawat tegar di klinik ini pada saat mengandungkan Aliff umur 2 bulan. Setiap bulan saya ke sini untuk check up diri sendiri dan kini check up Aliff pula. Itu pun dah jarang-jarang. Sehingga hari ini, saya amat berpuas hati dengan layanan misi, doktor dan kakitangan. Cuma servis agak lambat ekoran ramai pesakit dan yang lain saya tidak pasti.

Namun yang demikian, lawatan saya pada kali ini jelas banyak perubahan yang berlaku. Daripada susunan ambil nombor, persalinan bayi untuk timbang dan ukur tinggi, tempat menunggu, bilik menyusu, bilik air nampaknya berubah kepada yang lebih baik. Misi-misi juga sentiasa senyum dan ceria nampaknya dan banyak pula nasihat dan pengalaman yang dikongsi bersama. Alhamdulillah.

Pengalaman saya dengan klinik ini memang baik. Cuma masih perlu menunggu agak lama. Tidak mengapa kerana saya percaya lebih sabar kita tunggu lebih banyak pahala dapat dan bertambah skill kesabaran yang boleh dibina di dada.


Kaunter yang kemas dan tersusun


Ramai orang, tak mengapa suasananya tenang dan tidak serabut


Sementara menunggu, Aliff sarapan dulu cara ayah supaya tidak tumpah


Hep, hep Aliff. Ngorat anak dara orang ye! Ibu ada kat sini ok

Orang Bangi, berbanggadan bersyukurlah anda punya klinik yang cantik, bersih dan besar. Walau bagaimanapun tak semua orang sabar seperti saya T_____T

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013