2012


Kami suami isteri mulakan tahun baru dengan meninggalkan Aliff di rumah menuju ke Singapura untuk melihat pengalaman Jenny Pres Team mengendalikan program turun berat badan. Jujur, perasaan sangat tak best sepanjang perjalanan, mujur suami di sebelah jadi berkesempatan menyerap kekuatan dan kecoolan anugerah Allah kepada dia.

Aliff, ibu tak ada niat langsung nak tinggalkan Aliff di rumah nenek. Tapi kerana kesalahan ibu dan ayah melewatkan proses buat passport Aliff, begitulah jadinya. Ibu cuba ubah sikap ibu dan jadi orang yang lebih menepati masa ya sayang.

Selesai kisah drama. Ini adalah pengalaman pertama seumur hidup memasuki ruang Singapura yang saya dapati tidak banyak beza dengan Malaysia cuma bangunannya yang cantik, teratur dan tinggi-tinggi banyak sekali. Ada orang kata negerinya bersih, tapi saya ada jumpa sampah tepi jalan. Yey! Boleh tak nak yey?


Ini sahaja, 3 kali

Lampu isyaratnya agak pelik dan sistem parkingnya memang strict.

Saya tak sempat bertemu dengan beberapa keseronokan yang lain kerana terikat dengan program dan hanya sempat bertemu dengan sebuah keseronokan iaitu minyam wangi murah yang memang dah lama nak beri pada suami! Walaupun murah, ketiak peluh diperlukan untuk meredah jalan, orang yang sangat ramai, parking yang tinggi dan penuh, orang yang ramai sekali lagi (yang ini dalam bangunan. Tadi di luar) semata-mata untuk beli barang hantara Mael, plan asal. Minyak wangi saya dan suami tiada dalam plan. Beginilah kalau belanjawan selalu gagal :(

:)))))

Perjalanan pulang ke Malaysia dari Kulai hanya bermula pada jam lebih kurang 12.00 PAGI!

Suami dah tersengguh setelah berjaya membelasar tosai dan rojak (kongsi menurut beliau) dan hanya berjaya memandu sehingga Pagoh selepas berperang besar dengan mengantuk dan akhirnya tewas. Saya ambil alih tugas beliau dan baru faham perasaan suami memandu di waktu malam tanpa lampu memang ada kemungkinan untuk tidur sebab mata kecik. AMAT BAHAYA! Aisyah, sahabat seperjuangan sudah terlentok dari awal lagi. Haha

Alhamdulillah selamat tiba di rumah jam 4.30 pagi dan belum sempat cabut tudung dengan pantas sekali pergi dapatkan Aliff cium banyak kali dan peluk kuat-kuat dan pengsanlah semuanya.

Sekian. Pengalaman 1 Januari 2012

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013