Happy birthday adik bongsu, Nurul Najwa Binti Nawai

Ini
gosip partnersahabat, kawan, teman baik dari
kerusibangku sekolah lagi.

Nama beliau adalah Nurul Najwa Binti Nawai. Seorang yang cool dan chillah beb.


Hari ini merupakan ulangtahun kelahirannya yang ke 26 tahun. Awet muda? Dialog saya dari sekolah untuk beliau, (cuma ubah angka umur sahaja) " Orang lain dah nak 27 tahun, mung baru nak masuk 26 tahun."

Takpelah Najwa asalkan awak sudah ada lesen kereta, kita tidak risau lagi. :P Cuma satu ja aku tak puah hati ke mung. Bakpe mung gi belajo jauh ke Jemeng nung! Kang susoh doh nok jupe (baca: gosip)!

Sehari sebelum beliau berangkat ke German, kami sempat bertemu dan bersembang lama. Kebetulan keluarga saya juga punya rancangan sarapan di food court precint 8, Putrajaya. Maka, jadilah sang Najwa plus 1 (gelaran diberi kepada orang asing dalam sesebuah geng/kelompok/keluarga)!

Sebenarnya, jujur saya katakan berat hati nak lepaskan Najwa pergi, perh Najwa tu siapa untuk engkau, Nadiah? Ini kerana dia pernah meninggalkan kami juga sewaktu sambung pengajian di peringkat ijazah sarjana muda dulu. Kali ini pergi lagi. Memang marah!

Satu pagi di Putrajaya melantak nasi lemak gerai yang selalu ramai orang beratur panjang. Aliff macam biasa, dengan karenah dia. Mujurlah adik mokcik-mokcik peneman setia sambil ibu melepas geram pada aunt Yuyu. Hins, hins hins.



Ok. Nampak tak plus 1 di situ. Kah kah kah. Selepas perut kenyang dan kepala otak berpinar hasil sembang punyalah lama, kami menuju ke rumah idaman yang dalam proses furnishing terletak betul-betul berhadapan dengan tasik Putrajaya. Harganya? Sila terkejut, RM 1.5-2.3 juta. Malas nak cakap. Kami boleh setakat berangan sambil bersiar-siar di sekitar rumah sahajalah. :|



Ucapan untuk Najwa sempena hari istimewanya, Najwa kita kawan sampai bila-bila eh? Kalau gaduh-gaduh, menyampah dengan kita ke, masih kawan, ok? Sebab kita dah terlalu sayangkan awak, walaupun awak banyak geng lain. Jangan marah ha.


Cepatla pulang,

Najwa..

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to Happy birthday adik bongsu, Nurul Najwa Binti Nawai

Search

JuaNadiah 2013