Sofiya Binti Ahmad Aiman

Hari minggu yang penat, padat dan puas!! Fuh, ibu yang lebih seronok daripada Aliff kerana dapat bertemu dengan gang kepoci ibu. Memang seronok sangat-sangat! Ok kita sudahi dulu keterujaan diri sendiri dan beralih kepada anak gadis manis yang satu ini. Sofiya Binti Ahmad Aiman.


Foto bawah ni, Aliff dating dengan Sofiya. Sofiya jual mahal ye. Kui kui


Melihatnya membesar depan mata, hari demi hari menguatkan lagi kasih sayang aku padanya. Puteri sulung Atiyah ini benar-benar sesuatu buat aku. Pandangan matanya yang tajam dan kadang-kadang suaranya yang nyaring seakan-akan memberitahu apa yang dia mahukan dengan jelas. Dari Sofiya dalam perut lagi aku gembira dan tidak sabar-sabar lagi menantikan kehadirannya seperti aku nantikan Aliff dulu.

Acap kali juga setiap kali menatap foto Sofiya pastinya terbayang Aliff kerana wajahmu seakan serupa dengan Aliff. Ada satu waktu, pedihnya hati melihat kulitmu kemerahan akibat gatal-gatal namun mamamu pastinya lebih rasa sakit melihatnya. Mamanya dan aku seringkali kita bersms-an, bertukar-tukar cerita, saling mengadu antara satu sama lain. Maniskan persahabatan ketika kita berada dalam situasi yang sama, Atiyah? Kini, Atiyah menanti berita gembira sekali lagi sedang aku saling bergusti dengan Aliff. Sabar, nak. Ada rezeki kita nanti ya.

Hari Ahad yang lepas, ibu, Aliff dan ayah bersama-sama teman lain menyambut hari bahagia Sofiya. Eh, bukan bahagia yang itu. Itu nanti dalam 20 tahun lagi.

Alhamdulilah meriah dan Aliff kerjanya satu sahaja. Bejalan ke hulur hilir!













Daripada makan, nyanyi, gelak, berfoto, bersembang, makan lagi sekali, berfoto, games, kejar Aliff, tolak Aliff naik basikal Sofiya, naik sahaja kereta, Aliff pengsan terus. Lega Mak! Sekian parti ulangtahun kelahiran Chopiya.
.
.
.
.
.
.

Setahun telah berlalu.
Sofiya sayang Cik Na, jadilah muslimah yang baik tutur katanya, kemas gaya penampilannya, baik perbuatannya, kuat amalnya, tinggi ilmunya dan jadilah sehebat mamamu sayang! Amin ya Rabb.

Ok tiada kena mengena dengan entri tapi nak cakap juga. Serius, baju yang saya pakai di bawah antara baju lama yang dah dibuang daerah. Tapi tergerak hati nak pakai semula. Mujur, muat dan selesa lagi! Curi gambar Dr Atiyah.


Muka ketat, aku macam bagus.

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013