Aliff ajar ibu

untuk hidup lebih bermakna.

Anak kecil yang tak pernah berhenti untuk mengenal dan mengerti. Anak kecil yang sabar dan tabah bermain seorang diri tanpa gsiapa pun di sisi menemaninya bermain. Anak kecil yang tak jemu menyelongkar satu ruang laci penuh dengan khazanah.

Ibu sekarang,

terpaksa menangguhkan aktiviti homeschooling Aliff,
terpaksa menangguhkan aktiviti kraf kesukaan ibu,
terpaksa menangguhkan aktiviti permainan Aliff dan ayah,
terpaksa menangguhkan aktiviti jahitan ibu,

Weh alasan.

Padahal ibu lebih,

fokus kepada tanggungjawab menyedia dan menerbitkan buku berkualiti untuk ummah
sambil
fokus kepada tanggungjawab menyebar misi nutrisi baik dan membantu orang gaya hidup sihat.

Sayang.

Ibu usaha lagi jadi ibu yang baik untuk Aliff. Ibu tak mahu leka mengejar cita-cita dan kemesraan antara kita berkurang. TAK MAHU!


-------------------------------------------------

Penat memang penat. Siapa tak penat. Ulang alik Kajang-Melawati. Pagi kerja . Malam kerja. Demi apa? Demi ummah. Dan-dan je ummah. Jangan percaya cakap dia weh. Anda boleh sinis, boleh ketawa, boleh mencebik, boleh kepochi belakang-belakang. Silakan semuanya dibenarkan. Tapi anda tidak berhak sama sekali menilai usaha kami.

Yes, aku ada mission. Selama 26 tahun aku hidup atas muka bumi Allah, sekarang baru aku nampak dengan jelas sekali apa sebenarnya yang aku nak dalam hidup. Memang kelakar bila fikirkan pada umur 26 tahun ko tahu apa yang ko nak buatkan? Tapi, it's never too late to be succeesful.

Aliff ajar aku, kalau kau jatuh, kau bangun. Kalau kau sakit, kau menangis. Lepas tu, cuba lagi. Kalau nak sesuatu benda, go get it seriously like u want it badly.

Aku pernah dengar,kita digalakkan sentiasa berdamping dengan alim ulama kerana mereka punya banyak ilmu dan aura mereka sentiasa positif dan penuh dengan kebaikan dalam kehidupan mereka. Jadi pergi mana pun kita, pilih orang yang benar-benar serius untuk berjaya dunia akhirat dan baik budi bahasanya supaya kita juga begitu nanti.

Sebelum Herbalife, jujur aku ada sangka buruk sikit pada mereka kerana terlalu memandang mereka seolah-olah hanya satu yang dikejar iaitu KEKAYAAN. Tapi bila aku terjerumus dalam lembah komuniti Herbalife, IMPIAN mereka sebesar FOKUS mereka. MURNInya perjuangan mereka seMURNI misi mereka. Allahu Akbar, malunya aku. Teramat malu dan tak akan pernah semalu ini.

2 minggu lepas pergi training Zero to Hero. Sekarang Selasa, Khamis dan Jumaat setiap minggu aku akan turun Melawati untuk belajar dan berkongsi. Bukan ilmu dan inspirasi sahaja aku cari, ukhwah dan kasih sayang. La, macam tak cukup kasih sayang je. Bukanlah, kan seronok dapat extra kasih sayang. Boleh beri sikit pada orang lain.Usung jugak Aliff, dalam perjalanan pergi dia lena, dalam perjalanan pulang pun dia tidur. Semoga Allah sentiasa hadiahkan aku istiqomah untuk aku terus dengan niat aku untuk? Aku simpan dalam hati saja :)

Tak mahu bebel panjang, tapi begitulah Nadiah sokmo meleret-leret. Kena masuk kelas bahasa.


Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013