Aliff 2 tahun sudah


Setiap kali nak bukak cerita tentang Aliff, mesti sayu betul hati ibu. Anugerah Allah yang teramat mahal untuk ibu yang serba kekurangan dan kelemahan ni. Banyak benda yang ibu perlu improve untuk sediakan yang terbaik untuk anak ibu. Syukur, Alff membesar dengan sihat dan aktif. Walaupun masih belum lancar percakapannya, namun ibu dah mula faham apa yang nak diperkatakan beliau.

Tiada sambutan istimewa sempena 2 tahun dirinya. *___*

Ulangtahun kelahirannya jatuh pada hari Ahad ketika itu ibu agak sibuk dengan Gen H STS. Nak, ibu percaya, kejayaan tu memerlukan pengorbanan. Ibu janji, kita akan adakan sambutan istimewa sempena Aliff nanti 3 tahun ye. Waktu tu mungkin lebih istimewa sebab sambut dengan adik ke kan? Siapa tahu. Heeeee. Hemoh hemohhh ^^

Satu je perkataan ibu nak cop Aliff sejak 4 bulang kebelakangan ni.


MANJA

Kenapa sayang?

Memacam orang bagi pendapat. Antaranya adalah, nak dapat adik. Fu fu fu saspen ibu taw. Insya Allah Aliff will be a goog brother to adik-adik kan. Doa ibu tu sayang. Entri kali ni ibu nak bagi special dedikasi untuk anak kesayangan ibu iaitu Muhammad Aliff Bin Khairil Syazwan sebagai kenangan nanti bila ibu dah tak ada.

---------------------

Anakanda yang ibu sangat cintai,


Jauh di dalam hati ibu sentiasa berdoa supaya Allah lindungi Aliff daripada tabiat buruk ibu, daripada malapetaka dan daripada kejahatan manusia.

Ibu sedar, yang ibu punya banyak kekurangan. Ibu nak hidup di dunia ingin dengan memberikan sepenuh kasih sayang ibu kepada keluarga dan manusia lain.

Ibu selalu berangan nak buat aktiviti itu dan ini bersama aliff. Tapi kesudahannya tak juga berlaku. Kalau sempat pun ibu tak melakukannya sepenuh hati. Jangan marahkan ibu ye sayang. Nanti ibu usaha lagi. Beri sepenuh perhatian pada Aliff.

Aliff anak ibu yang bijak dan baik hati,

Ibu syukur pada Allah, anak ibu tak banyak ragam. Memang behave sebagai seorang anak lelaki. Heeeeee. Lompat sana lompat sini. Tapi yang ibu tak tahan sikit, asyik nak didokoooong je yek. Kalah baby, Aliff oiii

Alhamdulillah, Aliff membesar dengan sihat dan aktif. Dah banyak butir-butir perkataan yang Aliff boleh sebut. Huruf hijaiah pun semakin jelas sebutannya. Ganbatte Aliff chan! ayah, abu(ibu), atu(atuk), ninni(nenek), ri(uncle korie), aci(uncle iqbal). Kadang-kadang sampai panggil semua orang kat Nutricity tu aci (auntie), sampai Nek Ros pun dapat title tu! Kelas, nek ros!

Sekarang, alhamdulillah ada tukang layan Aliff nombor 2 lepas mama teh iaitu uncle korie! Jalan-jalan naik motor. Fuh memang suka sangat le dia naik motor. Boleh amuk kalau tak dapat naik satu hari. Sempena, Aliff 2 tahun, ibu belikan Aliff motor tiruan iaitu basikal!

Cuma yang ibu dok fenin lagi sekarang, bila naik kereta, Aliff nak berdiri dekat sit depan sebelah kereta. Belum berjaya mendudukkan lagi Aliff dalam car seat. Hurm, ibu-ibu ada cadangan bernas dak nak kongsi?

*sambil taip ni ibu usyar Aliff, beliau buat muka sedih sebab upsy daisy show baru habis. Lawak.

Ok, entri dah lari dah tak macam dedikasi surat untuk Aliff.

Pesan ibu satu je untuk entri ni sayang,


Jadi abang yang baik hati dan penuh tanggungjawab bantu ibu dan ayah bimbing adik-adik ke jalan Allah ye sayang. amin ya Rabb. 

Terima kasih kerana sentiasa di sisi menjadi kekuatan untuk ibu meneruskan kehidupan yang serba mencabar ini. Insya Allah setiap kali pandang sedalam-dalam mata Aliff, seolah-olah memberi kekuatan yang luar biasa untuk ibu redah segala kesusahan dan cabaran setiap kali menerima rejection di booth, rasa tak semangat, kadang-kadang beza pendapat dengan ayah (hehehhe), penat dan sibuk yang hamat dan macam-macam lagilah.

Bila ada Aliff, macam aura naga ke hape. Astaghfirullah, kekuatan Allah bagilah. Ibu rasa bahagia, damai, semangat luar biasa, customer pun mula datang yang positif-positif, bisnes rasa sentiasa baik-baik aja. Sebab tu rasa berat hati kalau terpaksa hantar Aliff ke rumah pengasuh.

Ibu ingat satu hari lepas hantar Aliff ke rumah pengasuh sebab ibu bukak booth di KL, ibu nangis kuat-kuat sebab tak tahan rindu. Kenapa ye gitu? Naluri ibu kuat sangat. Tapi ibu syukur, tak perlu berdepan situasi tu hari-hari. Cukuplah beberapa hari dalam sebulan je ibu perlu hadapainya. Sebab ibu adalah bos kepada bisnes ibu. Boleh decide bila dan di mana. Alhamdulillah i love my job.

Bisnes Herbalife banyak Allah izinkan ibu luang masa bersama Aliff walaupun sedang kerja. Pernah appointment, present, closing, follow up customer bersama Aliff. Event pun angkut Aliff. Bersosial dengan anak-anak herbalifers yang lain. Wow! I love u to the bits, sayang!

Aliff, nanti bila dah adik, Aliff pulak jaga adik ye? Heeeeee.

Penat? Ibu meeeeemang penat, sayang! Tapi ibu SUKA! Sangat SUKA, sebab ibu ada dengan Aliff. Handbad no 2. I will take good care and give my all loves to you. Hahahaha


Syukur ada ayah jugak, selalu layan Aliff bila ibu fenaaaat sangat tak larat. Sayaaaaang ayah anyakkk!

Ibu yang menyayangimu sepenuh hati, insya Allah.
Album Aliff hampir 2 tahun bermula;
























eh, tetiba.



transport lama

Tansport baru aka hadiah ulangtahun kelahiran.

Tada!

Aliff : Iyah
Aliff : Iyah lagi

Aliff : Hoih payahnya kayuh naik bukit

Aliff : Alhamdulillahd ah okey sikit. Berjaya kayuh!




Perlu ke hijau jugak basikal Aliff ni ibu,  semangat Herbalife le tu!

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013