Chow Kit Kuala Lumpur

Bismillah.

Syurga membeli-belah makanan sihat, Chow Kit Kuala Lumpur.

Amboi.

Sejak bertekad dan merancang untuk masak makanan sihat ni kemain ko shopping kan?

Setuju tak kalau aku cakap yang,

Tips kurus dan sihat paling berkesan adalah bermula dari dapur

Memula kena tahu kenapa nak sihat dan kurus start dari dapur.


Simple je 80% pemakanan 20% senaman. Pemakanan yang baik mestilah hasil daripada masak sendiri betul tak? Kedai belum tentu tahu berapa peratus baiknya. Dengan minyak kitar semula berapa kalinya, telur basuh ke tak? Ayam beli dari mana? Banyak yang ragunya daripada baiknya.

Jom kita tengok nak start dari mana.

1. Mindset.

2. Rancang menu mingguan

3. Rancang bahan-bahan nak beli

4. Pilih masa dan bajet

5. Shoppinglah apa lagi

6. Simpan dan asingkan bahan-bahan ikut hari.

Nak tau details n tips yang super genius, klik sini.

------

Ok jom cerita pasal chow kit lak. Aku ni dah tahap jakun pun ada. Nama je orang KL. Tapi tak pernah ada kesedaran nak g sini sehinggalah umur hampir mencecah 30 tahun. Kof kof belum lagi ye.

Apa keistimewaan shopping kat chow kit ni? Ada apa di sini?

Banyak pilihan dan MURAH weeeeh!

Jadi rambang mata sekejap. Juling jugaklah aku hari tu. Especially kat bahagian buah-buahan. Dahlah warna warni, banyak pulak tu. Panas terik buat aku nak pengsan je hari tu. Ngade sangat!





Ok dah tu je nak kecoh. Aku siap bertekad nak datang sini setiap minggu untuk stok buah. Sebab buah orang favourite aku yang gabak dan manis lagi senang nak kupas itu 12 biji RM10. Aku pernah gadoh kat pasar mintak RM10, 10 biji, dia sampai sudah tak bagi ok. Memang taklah aku beli, rela kempunan. Ego betol makcik ni. Jadi suka sangatlah aku kat chow kit ni.

Kata tengah eat clean menuju 23% body fat. Mahu 1000 daya kan? Nak tau journey eat clean kami lake bini, boleh add kami di instagram nurulnadiahahmad. Semoga istiqomah dan doakan kami pelis.

So sape-sape yang memerlukan 
khidmat nasihat, 
atau motivasi 
ke arah pemakanan sihat, 
weight loss journey,
nak kurus 
SMS/CALL/WHATSAPP 0122551037 
untuk sharing session.

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013