Kehidupan ini

memang tak mudah

dan tak juga susah.

Keyakinan pada Allah itu melebihi segalanya.

--------

Aku pernah jatuh. Jatuh yang payah betul nak bangun. Tak pasti sebab sakit, atau aku rasa susah nak bangun? Alhamdulillah, aku suka dengan keadaan sekarang. Tenang. Syukur Allah, aku akan mulakan sekali lagi larian ini. Larian menuju tujuan hidup semua manusia beriman. Amin ya Rabb.

Sekarang jauh di sudut hati aku merindui tulisan tentang hati dan perasaan.

Tapi aku tak tahu nak mula dari mana. Kelu tangan bila mula menaip.

Idea bukan tak ada. Banyak nak dikongsikan, mungkin masa belum tiba untuk aku berkongsi.

Akan aku nukilkan juga tentang perasaan dan hati ini, semenjak aku kenal erti kehidupan.

Kehidupan menuju Yang Hakiki.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013