Ke Singapura

Bismillah.

Hadoi hai.

Kisah bulan dua hari tu.

Jo kahwin. Jo ni dah siapa pulak?

Beliau ni satu keluarga duduk kat Terengganu, anak makcik kita belah mak. Anak sulung.

Alhamdulillah akhirnya bertemu jodoh dengan orang Singapura, tapi belajar dan bekerja di Malaysia. Mereka berkenalan di Facebook. Lallalalala, agaknya berapa banyak pasangan yang berjaya dipertemukan di FB eh? Ala itukan medium je, yang berkuasa mempertemukan mereka adalah Allah.

Ok, lama kami tunggu Jo ni kawen. Hohohoh.

Ok jadi bulan lepas kami seisi keluarga ramai-ramai menuju ke selatan tanah air bukan Johor, tapi Singapura. Bajet macam jem sebab masa tu Chineese New Year beb. Bertolak lebih kurang masa orang solat Jumaat, dengan kami kelam kabut pergi follow up customer pagi tu. Nyempat lagi kan ko!

Alhamdulillah selesai semua benda sebelum bertolak dan vrooooom, Singapura kami datang.

Aduh rindunya feeling bermusafir ni. Alhamdulillah another trip lagi kami dapat, semoga bertambah ilmu, bertambah pengalaman, bertambah keinsafan dan kekaguman kami pada ciptaanNya, dan semoga bertambah lebih banyak dan banyak lagi keimanan dan ketakwaan, amin ya Rabb!

Saat entri ini ditulis pun masih merindui perasaan bermusafir. Allahu akbar!

bekalan wajib musafir.

Memang takde kerja lain, menyusu je!

Kami tiba lewat petang di Singapura dan di pintu masuk tu tak jem langsung masya Allah, Allahuakbar! Malam selepas check in hotel dan mandi, semua pakat keluar jalan-jalan cari makan hanya aku dan abah tak gi memana. Males!

Esok pagi-pagi abang bawak Fateh pergi tengok sunrise kat pantai. Memang rutin cik suami kalau ke tempat orang mencari tempat-tempat yang mendamaikan. Ibu dengan Aliff, membongkang lagi ahaks! Tengok tu muka Fateh bukan main seronok. Eh ke muka ayah?



Jam pukul 12 tengahari kami mula check out dan menuju ke rumah penganting untuk upacara akad nikah. Bersih dan kemas kawasan di Singapura, ewah bercakap macam first time datang sini. Alhamdulillah ini pengalaman ke 4 kami di tanah singa ini. Eh betul ke tanah singa?

Selfie sebelum upacara akad nikah

Tahniah Jo dan Huda!

Bertuah, gambar pengantin tak ada. Nantilah kita letak gambar pengantin yang kenduri sebelah Terengganu ok? Jangan mara, tawan-tawan.


Ok ini pengalaman pertama kami bergambar di kepala singa ni. Teruja betol! Semoga keluarga kecil ini sentiasa dilimpahi barakah dan rezeki yang melimpah ruah. Doakan kasih sayang antara kami makin hari makin kuat. Terima kasih semua.

KELEBIHAN BERMUSAFIR

Banyak.

Tapi aku nak highlight yang satu ni yang ramai orang pandang ringan.

Doa musafir mustajab.

Berdoalah ketika kita bermusafir. Kuat-kuat. Allah suka hambaNya memohon pertolongan.

Alhamdulillah kemana pun bersamanya :))



Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013