Tahniah!

Bismillah

Disebalik kejayaan pasti ada air mata yang berjurai, ada keringat yang mengalir, ada wang genih yang terbayar, ada masa yang dimanfaatkan sebaiknya. 

Weh apa buat cerita sedih ni. Suka taw buat orang touching2 ni. Nyampah laaa. 

Tahniah untuk adinda Hidayah Ahmad dan Mohd Ashraf Shabadin atas kejayaan ini. Teruskan perjuangan kalian! Kami study bersama. 

Sharing daripada suami adik aku, Hidayah Ahmad.

Dia pegi tuysen o&g.. aku pegi tuysen surgery. Begitulah asam garam berkeluarga ketika mengaji medik. Mengatur dengan teratur. Supaya tidak kelam kabut dihujung tahun. 
Kisah paling terkesan. Ketika aku pulang utk membawa undi perubahan kepada politik tanah air. Isteriku ditinggalkan keseorangan di mesir.. semangat kentalnya utk hadir ke kelas. Dibawanya yusuf bersama ke kelas praktikal surgery. Disebabkan yusuf membuat bunyi2 yang menarik perhatian doktor. Menyebabkan dia dihalau keluar. 
Menitis airmatanya mengadu kepadaku.. jika aku keluar berpersatuan. Atau ditaklifkan utk memberi pengisian. aku perlu masa bersendirian utk menghadam tajuk2 yg perlu dibentangkan. Dialah yang memberi laluan sebaik mungkin.. menjaga yusuf dsgnya. ALLAH menganugerahkan mu minat yang tinggi dalam bidang perubatan. Jgnlah engkau sia2kan. Pada bahumu ada fardhu kifayah yg ditanggung.. teruskan usahamu. 
Hari ini.. hari gembira buatmu isteriku.. Allah menghadiahkan bagimu mumtaz buat kali ke 3 sepanjang 6 tahun di sini. 2 darinya kau sambut bersamaku. menitis airmataku menyambut kabar gembira ini. Tahniah sayang Mumtaz 85.79% 
 #semoga pada yusuf terkumpul kelebihan yg ada padamu dan aku.. — with Hidayah Ahmad.

Adik aku sorang ni, jenis tak banyak cakap sangat. Kadang-kadang lagi banyak blur dari pahamnya. Atau dia memang jenis malas nak ambik kisah kot dengan benda-benda tahpape yang kiteorang borak ke acaner?

Tak kisahlah.

Tapi beliau ni memang rajin study. The only one dalam family. Kah kah kah.

And aku rasa satu-satunya anak perempuan mama abah paling lembut kot, walaupun sebenarnya dia garang jugak. Tapi kalau nak compare dengan aku memang jauh panggang dari api. Eh tetiba peribahasa terkeluar pula.

Bukan mudah okeh nak jaga anak sambil study medik. Mudah-mudahan Allah terus kurniakan kekuatan untuk ibu ayah muda ni untuk teruskan pengorbanan mereka berkhidmat untuk masyarakat sekaligus membesarkan seorang dan bakalan ramai lagi khalifah atas muka bumi ni. Amin


Amboi kemahen sangat diorang (bebudak atas ni dan mak ayah aku dan adik-adik pompuan aku) berjalan ke Turki meninggalkan kami. Sobs. Wargh siap korang!

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013