LIMA dan selamanya

Bismillah

Dekat blog aku ada sticker together-gather selamanyalah kan. Tengok sticker tu hari ni (cheeyh, padahal memang dah menghitung hari kan?) Tak sangka kan bang, dah 5 tahun ye kita? Masya Allah, Allahu akbar, alhamdulillah, SubhanAllah!


5 tahun.

Kalau bukak company nak tengok stabil atau tak stabil, memang kena tunggu 5 tahun. Aku kira macam tu jugaklah alam rumahtangga. 5 tahun bagi aku tempoh yang bukan main-main. Tempoh yang penuh cabaran, air mata, kata-kata yang kadangkala mengguris jiwa. Pun juga tempoh yang penuh dengan ketawa, senyuman, tangisan gembira, perasaan selamat, bahagia dan memacam lagi lah kan?

Terima kasih abang.

Kerana masih di sini. Di sisi Nadiah. Macam janji awak dolu-dolu. Walaupun dah tiada lagi ayat jiwang kaaan. Aku sedar, perwatakan kita berdua terlalu jauh sangat bezanya. Walaupun kiteorang anak kedua. Tapi dalam ke tak matured-an abang, ada jugak sisi-sisi matang di tengah hiruk piruk perutnya yang dulu buncit makin mengempis. Ahaks ok dah tersasul sangat dah ni.

Ambil kesempatan sikit nak nukilkan tentang abang di sini sebagai kenangan kita bersama 5 tahun.


Abang seorang yang tak pandai melontarkan kata-kata. Kalau dia cuba beramah mesra dengan orang, mesti soalan yang keluar pelik dan kadang-kadang mendatangkan rasa tak selesa pada orang. TAPI, abang sangat pandai menyusun kata-kata indah untuk aku, buat aku rindu tulisan beliau di SMS, surat atau apa-apalah.



Abang seorang yang sangat sabar orangnya. Aku tak tahu ketenangan itu dari mana. Tapi semua situasi nak cool. Kadang-kadang agak stres jugak dengan ke-cool-annya tu kan? Orang panik nak cukupkan 5000vp lagi, boleh lek je. Yang paling penting beliau sabar dalam melayan karenah aku. Aku yang dilahirkan dengan tinggi sifat cerewetnya. Ohok! Ohok!




Abang sangat suka makan. Sejak berkahwin dengan beliau lah aku mula makan bawang, ikan, siput, ulam, tempoyak, makanan pelik-pelik yang tak biasa aku makan lah. Beliau suka cuba makanan baru sementara aku memang tak lah kan. Perut manjalah katakan. Abang lak selalu claim perut dia kebal. Hahah










Terima kasih abang. Kerana selalu layan Aliff. Lepas ni aku kena berebut perhatian abang dengan Aliff dan Fateh, sobss T___T Sepanjang ingatan Nadiah lah kan bang, dari Aliff dilahirkan yang banyak menguruskan Aliff kencing, berak, suap makan, main dengan dia adalah abang. Semua cukup! Ehem, walaupun tak berapa nak ekseleng daripada segi pengurusan rumahtangga (selalu kena sound towel bersepah lepas mandi) kan? Kesian, Aliff baru mula makan sendiri, ingat barulah abang nak relaks sekejap ye, dah Fateh lahir. Terpaksa ayah ulang balik benda yang sama dolu-dolu rutin ayah dolu. Heheheh. Takpelah ayah ibu bagi can nanti diorang dah besar kita hanimung hari-hari eh? insya Allah jika Allah panjangkan umur kita ye sayang? Ibu yakin sangat nanti abang, Aliff dan Fateh mesti BFF habislah. Ibu? Takpelah ibu sorang-sorang layan pesbuk je lahhh. :p



Kadang-kadang abang boleh jadi serius. Tapi kebanyakan masanya abang adalah gila! Gila-gila! Suka sakat Nadiah, ejek Nadiah, buli Nadiah. Heheheh Nadiah ingat dulu, abang suka sakat Nadiah sampai nadiah merajuk lama. Tapi sekarang dah malas nak layan sakat awak, Nadiah buli awak balik. Kikiki. 

Pastu, muka selalu nak kerek je kan? Kadang-kadang kalau kita bercerita, muka buat bodo je. Rupanya tengah berfikir. Kadang-kadang susah betul nak baca fikiran awak, bang. Apa yang awak rasa, apa yang awak fikir. Unpredictable sungguh! Yelah orang geniuslah katakan. Semoga nanti Aliff dan Fateh genius macam awak! Tehehe


Ha yang ni buat selalu Nadiah naik angin! Suka main game. Sampai sekarang kena mintak izin dengan Nadiah dulu nak main game. HAHAH. Tengok tu, berebut game dengan Aliff! Ayah, ayah. Kadang-kadang memang kelakar tengok pe'el awak ni. Tapi kebanyakannya memang hangin jugak lah kan. Sabar isteri sabar!



Dulu, susah betul nak tengok awak senyum. Awak cakap tak perasan pun. Tapi alhamdulillah sekarang murah senyuman. Sampai risau pulak Nadiah kan tah dengan sape-sape awak senyum lagi. Bukan senyum je siap pakej sekali dengan offer pertolongan lah. ABANG! (sure orang dah cop aku queen control nih. Ha-ah, mak memang agak garang tapi takdelah control mana pung. Cukuplah queen di hati Khairil Syazwan. Tamau control-control eh. Tak baik. Sobsss)


Seorang yang boleh aku kelaskan menghargai alam dan keseniaan (art), suka kucing (penuh kasih sayang tu), bijak, lucu, kreatif, bertanggungjawab, SENGAL! Yang penting aku rasa sangat selamat setiap kali bersama abang. Alhamdulillah, Allah hantar penjaga yang baik untuk aku selepas abah. Tapi itulah. Manusia itu lupa. Kadang-kadang datang syaitan menjalankan tugas, aku lupa semua kebaikan abang pada ku. (especially time gaduh lah ni) Huhuhu. Tapi orang cakap asam garam suami isteri misti mau gaduh punyaaaaaa. Aku pun iyekan jelahhh.

Akhir kata bang,

Semoga Allah semaikan benih-benih cinta kita setiap detik dan cinta kita mekar segar sepanjang masa sehingga ke syurga. Teringat watu twin of faith dulu. Aku menangis macam orang gila bila syeikh Tawfeeq sebut pasal bidadari untuk suami kat Syurga. Waktu tu aku memang jeles gila (tahpape kan?) Lepas tu macam lega sikit bila beliau bagitau, isteri solehah adalah ketua bagi segala bidadari di Syurga. Sebenarnya tak lega sangat lagi time tu, sampai rumah aku jeles. Yelah bidadari syurga cantik dan perfect kot nak dibanding dengan aku, kan?

Khairil Syazwan bin Khalil,

Seorang yang memahami.

Seorang yang menyangi.

Seorang yang SENGAL! hahahhahahaha

AKU, sengal yang mencintai sepenuh jiwaku kerana Allah,

Isterimu Nurul Nadiah Binti Ahmad

Sorry takdak hadiah best melainkan paling best dalam dunia. Nah amik hadiah ni! Hasil selepas 5 tahun. Ahaks

Muhammad Aliff

Muhammad Fateh Ulwan

Jadi seperti ayahmu ye nak. Genius, baik dan yang paling penting PANDAI MASAK! Awwwww~

Posted in , , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to LIMA dan selamanya

Abg Kerek said...

Saya suka belogg inii laa!!

Search

JuaNadiah 2013