Antara CINTA dan KONFLIK

Titik pertemuan antara kami berdua biarlah menjadi kisah yang tidak mungkin bisa dikongsi dengan orang ramai. Kerana ia terlalu berharga dan saya juga tidak berminat untuk menghebahkannya. Cukuplah sekadar saya dan semua tahu, saya bersyukur atas kurniaan Allah memberikan saya seorang suami yang cukup memahami diri ini.

Ok tipu. Tipu kiranya saya katakan sesungguhnya saya sentiasa bahagia dan gembira sepanjang usia perkahwinan kami. Pertelingkahan dan konflik juga sering mewarnai lukisan rumahtangga saya. Air mata selalu dibazirkan setiap kali berbalah.Tapi kadangkala, warna hitam dan kelam itu ada hikmah yang berlaku di sebaliknya. Begitu juga pokok. Ada buah yang tumbuh cantik dan segar dan ada juga buah yang tumbuh busuk dan berulat. Buah menandakan asam garam kehidupan dalam sesebuah rumahtangga.

Usia perkahwinan pada tahun ini mencecah angka 3. Alhamdulillah!! Allah, aku bersyukur. Terlalu syukur.

Jauh lagi perjalanan hidup kami.

Terlalu banyak perkara yang ingin dilalui dan tempuhi bersama. Ye, susah dan senang. Kalau tak dapat buat hari ni kita buat esok. Kalau tak esok lusa. Walau apa sekali bentuk halangan pun yang ada, kita redah. Ok tak bang?

Dalam perkara mendidik anak saja, banyak benda yang boleh dinikmati bersama. Indahnya susah senang bersama suami. Suami yang tercinta dan yang dicintai.

Selamat ulangtahun perkahwinan, abang. Doakan Nadiah sentiasa taat pada perintah Allah dan abang, yek?

Hasil selepas 3 tahun berkahwin, (3 tahun kemudian.., macam dalam drama)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Muhammad Aliff Bin Khairil Syazwan - 9 bulan

Posted in , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013