Muffin coklat untuk TICER!

Bismillah.

Ini adalah kisah bulan lepas iaitu bulan Jun. Dinukilkan di sini sebagai kenangan anak-anak.

Bulan Jun adalah antara bulan yang istimewa bagi mereka yang bergelar cikgu.

Ini kerana Hari Guru jatuh dalam bulan ini. Aku ingat lagi masa zaman sekolah, SANGAT bersemangat nak bagi hadiah pada cikgu-cikgi di sekolah. Mana taknya, terutama pada cikgu yang sangat rajin dan sabar melayan keranah kita yang um tak berapa um nak solehah masa sekolah dulu.

Waktu sekolah rendah dulu aku memang sangat rajin dan bersungguh-sungguh bungkus hadiah untuk cikgu kesayangan. Tapi masa sekolah menengah, kenapa tiada memori sebegitu atau apakah aku benar-benar tidak menyertai aktiviti tersebut atau apakah?

Memang masa sekolah menengah aku agak pelik sedikit dalam kehidupan norma seharian. Samada buat hal sendiri atau go with the flow. Tidak begitu kreatif dalam kebiasaan sebagai seorang pelajar. Harapannya anak-anak ibu tidak mengikuti jejak langkah yang ini. Puhlis-- (gambar cartoon jepun yang mengalir air mata meleleh)

-______-' SANGAT!

Jadi untuk meng-install tahap kekereatifan dalam diri anak-anak ibu, ibu sediakan satu silibus dalam pembelajaran di rumah iaitu matapelajaran masak-masak atau dalam bahasa kasarnya silibus 'mari menyepahkan dapur dan buat ibu serabut kelapa kepala'.

PROJEK MUFFIN COKLAT TICER


Dimulakan dengan bismillah, disudahi dengan tatau-padia-dah-lupa-pasal-ibu-dah-juling-kepala-ada-bintang-bintang.
Bahan-bahan yang digunakan ye puon-puon untuk buat muffin ceklat

Busy bro busy!

Sepanjang proses projek nampak berjalan SEPARA lancar. Macam biasa di saat si abang bersungguh-sungguh melakukan sesuatu, si adik pasti, ye pasti sepastinya tidak mahu ketinggalan untuk bersungguh-sungguh juga menyertai abangnya.

Ini bermakna kita ada 2 tenaga kerja yang bersungguh-sungguh sehinggakan dapur seperti menjalankan sebuah catering untuk 1000 kepala di kenduri kahwin nanti. Ibu mohon sabar kuasa 8 lagi.

Mujur sahaja mood ibu SEPARA baik. Ahaks--

Ada jugalah suara garau dan pitching tinggi sekali sekala kedengaran.

Namun, anak-anak yang bersungguh-sungguh tadi kembali kepada fokus dan agenda utama seperti mengacau adunan sambil tersembul tepung keluar mangkuk.

*ibu pejam mata, kunci mulut ketat-ketat.

*dalam hati ISTIGHFAR kuat-kuat dan laju-laju sampai kadang tersalah sebut.





Asalnya adalah resepi brownies, tapi disebabkan kita letak dalam muffin, dia jadilah nama dia muffin. Warna pulak coklat. Jadilah muffin coklat. Alah kadang-kadang malas nak bagi resepi. Bukan apa yang baca ni semua dah power. Baking sambil pejam mata. Semuanya mak-mak hebak sedunia. Resepi ni celah gigi je. Dah simpan measurement semua kat medula oblongata je. Tak payah print screen, refer nanti kat dapur dan habis screen dipenuhi tepung :P

Ampun maaf dipinta kawan-kawan kalau kita over sangat ni. Malam macam ni ngantuk sikit, otak sepatutnya berehat tapi badan tak mahu, nak juga tulis belog katanya.

Alhamdulillah selepas perjalanan yang berliku-liku itu, inilah hasil kerja anakanda yang wallaweeeh, marvellous wahai anakku!


Bahan tidak didapati di kedai- kasih sayang

Masih semangat untuk memberi hadiah pada cikgu beliau walhal dah berlalu 4 hari, hari cikgunya :p

Maaf ye nak, ibu buat slek bagi hadiah ticer lambat 4 hari. Ibu sibuk tatau-padia.
Boleh menangis hujung dapur kalau fikir perangai mak dia.
T______T

Hubungi 0123141422 
untuk mulakan program kurus herbalife 
Instagram : nurulnadiahahmad



Posted in , , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013