Result UPSR 1997

Bismillah.

Masa aku sekolah rendah dulu, aku memang seorang pelajar yang reserve.

Di sini bermaksud bukan nerd, mahupun pendiam.

Aku seorang yang kecoh dengan kawan-kawan tapi bila bab belajar aku suka ke belakang. Aku tak confident, aku reserve, sebab aku memag tak pandai.

Aku bukan excellent student.

Aku selalu rasa bodoh.

-------

Tapi aku suka sebab masa darjah 6 aku ada study group, julung kalinya serius belajar. 

Ada Along, Angah(aku), Alang dan adik. Hahahah EXTRA ORDINARY nama diberi. Wah hebak hebak~

Aku sangat-sangat berterima kasih kat makcik-makcik ni sebabkan diorang aku jadi semangat belajar. Thanx Nad, Rabiatol, n Izyan.

Belajar main-main gak tak beriya tapi we make it FUN.

Subjek paling slow--

adalah Sains. 

Memang otak jenis pfffttt terlebih genius.

Bila result UPSR keluar, aku tak heran. Siap malas nak mandi pagi tu.

Aku tak pergi ambik pun result tu pasal mama kerja Kementerian Pendidikan masa tu.

Bagi kod peperiksaan je masa tu.

Dalam telefon, mama bagi tahu aku,

"Kakak."

*lama diam.

"...dapat 5B."

"HA YE KE? Ok ma, takpelah. Ok je."

*Masa ni dah nak menangis macam orang gila, tapi kontrol macho.

"TIPU JE. KAKAK DAPAT 5A lah, TAHNIAH!"

*Takde perasaan macam terpause kejap.

"YE KE MA? MAAAAAAAAAA!!!!"

*Letak telefon, lari-lari anak, dan lompat-lompat atas katil. Padahal baru tegangkan cadar. Dasarrrrr!

----

Kepada semua yang ambil result semalam, gempak ke biasa-biasa ke atau result tak memuaskan itu semua HANYA RESULT UPSR. Kalian tetap awesome di mata kami. Generasi masa depan dengan kebolehan masing-masing. Kejayaan masih menunggumu di hadapan, teruskan berjalan, berusaha.

Life 101 : 
Hakikat hidup ini bukan senang nak senang, anakku. Tapi rejeki Allah pastu ada. Jangan ditanya apa rahsia Allah itu sekarang. Hanya Dia yang Mengetahui. 

Cik Nadiah tengah buat analisa kesihatan nak ajak orang sihat. Cik Nadiah pun tengah berusaha ni.

----


Allah sayang aku.

Keyakinan pertama dalam hidup aku dapat pada saatnya hari result UPSR keluar.

UPSR bukanlah ketentuan hidup.

It's a part of the journey.

Face it and ENJOY!

TAHNIAH kepada semua penjawap peperiksaan UPSR 2014, u guys AWESOME!

Selamat melangkah ke alam REMAJA yang penuh warna warni. Jangan nak gediks-gediks sangat eh?

----

Mencari atau perlukan nutrisi Herbalife untuk lebih sihat lebih bertenaga, meh meh join program 10 hari kat kelab yang dekat dengan tempat korang. 0122551037


Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013