Alia Ali


Iye. Entri ini khas buat kekasih hati sejak di bangku sekolah lagi, Alia Ali.

Tak pernah sepanjang hidup saya sehingga semalam terbayang yang saya tidak akan menghadiri majlis pertunangannya. Alah, tunang je pun. Tapi bagi saya, majlis pertunangan antara majlis sebesar pernikahannya. Kerana beliau adalah antara sahabat paling rapat dengan saya ketika di sekolah.

Menitis air mata setiap kali mengenangkan dia bakalan bertunang seterusnya bernikah. Air mata kegembiraan. Betul-betul gembira. Alhamdulillah, setiap kesusahan yang dia lalui diganti dengan kesenangan di kemudian hari. Allahu akbar! Allah mendengar doa saya dan teman-teman yang lain.

Dari zaman sekolah, saya menyaksikan kedukaannya dalam banyak hal. Kadang-kadang rasa macam useless sebab tak dapat bantu apa pun setiap kali dia menangis. Cuma boleh marah-marah dalam hati je. Kesiankan Alia?

29 Jun 2011 adalah hari pertunangannya dengan jejaka kacak yang mempunyai hati yang baik. Oh rupa-rupanya senior sekolah kami. Kisahnya lebih kurang seperti kakaknya, Azlina Ali. Hohohohoho. Sayangnya dan rasa frust sampai tertonggeng jugak sebab tak dapat hadir ke majlis tu untuk melihat muka bahagianya. Hurm..

Tebal jugak muka nak jumpa dia bagitahu tak boleh datang. dah berkira-kira nak hantar excuse letter ajo. Tapi perancangan keluarga adalah lebih utama. Next time kena lebih prihatin tentang tarikh ni. Kerana selalu confuse T.T

Bidadari

Alia, aku sayang ko. Jaga diri elok-elok dan sentiasa berusaha jadi isteri solehah dan ibu mithali.keh bebeh?

Muka bahagia yang tak dapat aku saksikan secara live

Bidadari bersama sahabat baik kami yang merupakan seorang lagi bidadari- Liana


Insya Allah saya doa semoga hari pernikahannya menjadi hari paling penting dalam hidup saya nanti. Dan hari-hari yang seterusnya dilalui dengan bahagia di samping suami terchenta~



Entri ini belum habis. Jangan tukar channel. Ya, betul. Ini masih Alia Ali


Tsk tsk ..(bunyi nangis sedu).

Pada masa yang sama tak dapat pergi juga kenduri kembar comel sedunia- Amira & Syera, teman baik di dunia universiti. Ahhh kerugian kerugian


Antara rakan yang hadir.

Apa pun, tahniah Mera & Syera!! Kita doakan korang bahagia sehingga ke syurga.

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013