Aliff mengenal nombor

Kehadapan anakanda Aliff.

Bahagianya perasaan ibu berbunga-bunga harum, berterbang-terbang ke awan apabila ibu berjaya siapkan sendiri flashcard nombor menggunakan kain felt khas untuk Aliff dan adik-adik. Perasaan seperti selepas bersin.

Whoaaaah!!

Andai Aliff tahu bagaimana perasaannya ibu setiap detik ketika menjahit sehelai demi sehelai nombor, aduuuuuuuuuuuuuhhhh asyik sekali. Perasaan yang cukup manis. Ya, manis. Manis yang tidak terlalu manis seperti terletak lebih gula dalam air oren. Tidak sama sekali. Manis yang seakan-akan cukup rasa. Lengkap. Padu. Tepat. Dah,dah. Cukup-cukup bagi analogi yang tidak berkenaan.
Setiap nombor yang dijahit, penuh dengan harapan dan angan-angan semoga dirimu menjadi anak yang soleh, beriman dan bertakwa pada Sang Penciptamu, Allah.

Ini namanya grommet agaknya lah dan alatnya.


Anakanda yang sentiasa ibu cintai,

Nombor ini hanyalah simbol atau lambang kasih sayang ibu padamu yang mungkin boleh hilang dek mungkin dicampak mu ke luar rumah atau ke atas jalan. Namun, percayalah, setiap kasih sayang yang disematkan bersama-sama sedikit usaha ibu untuk menjahit nombor ini akan bersama selama-lamanya dalam hati mu, nak.

Aliff, sila study dengan bersungguh-sungguh. Tak mau buat muka ngantuk seperti di atas.

Sayang,
Ibu.

Oh ye, saya kenalkan ibu yang berjaya menambat hati saya untuk melakukan perkara di atas. Ha, nama anaknya juga Aliff. Terima kasih, kak Beba!

Posted in , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013