Hari Bapa 2011 | Seoul Garden IOI Mall Puchong


Tiada sambutan istimewa sempena Hari Bapa pada tahun ini. Kami akan pulang ke Muar pada hujung minggu ini. Sekadar untuk memuaskan hati sendiri dan juga suami sempena kali pertama menyambut Hari Bapa, kami memutuskan untuk menghabiskan wang ringgit di Seoul Garden, IOI Mall.

Kali pertama menikmati hidangan berkonsepkan masakan gaya korean BBQ di One Utama satu ketika dulu menyebabkan suami memasang niat untuk ke sana lagi. Perasaan sangat sukanya terhadap restoren itu jelas terpancar pada setiap kali hari-hari istimewa tiba. Selepas hampa dengan harapan pada hari lahirnya pada tahun lepas, tahun ini akhirnya tertunai juga.

Aturan makanannya bagus. Bermula dengan ayam, daging dan ikan dengan pelbagai jenis sos perapan. Seterusnya aneka makanan laut, sayur, bebola, kek dan jejari. Diikuti pula oleh pelbagai jenis mi dan sos-sos yang sangat sedap. Bagi pencuci mulut pula, disediakan ABC, ais krim dan minuman- air teh O lemon, oren dan jagung. Air panas juga ada disediakan.

Caj yang dikenakan bagi setiap kemasukan seorang dewasa adalah sekitar RM 36.00. Itulah sedikit perkara yang boleh dikongsikan mengenai Seoul Garden yang membawa tagline All-u-can-eat Buffet.

Dipendekkan cerita, kami ke IOI Mall di Puchong. Kebetulan ada juga Seoul Garden yang berdekatan. Nak dijadikan cerita, dalam syok-syok makan, suami terluka pada bahagian langiit-langitnya. Luka teruk sehingga berdarah-darah mulutnya. Ngilu saya dibuatnya. Panik pulak tu. Mujur suami cepat bertindak mencari sinki.

Hadoi, kesimpulan yang saya nak katakan di sini. Saya tak berniat lagi ke Seoul Garden. . Walaupun makanannya sedap dan konsepnya menarik, tapi semacam ada sesuatu. Sudahlah setiap kali nak pergi, ada saja halangannya, dah jadi pergi begini pula jadinya!

Aliff? Macam biasa. Tak dok diam.





Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013