Madela Swing

Untuk ibu yang bekerja, mesti ramai yang guna electric breast pump kan?

Best tak? Best tak? Best tak? *cubit diri sendiri* pergi repeat banyak kali sapa suruh


Puan Madela Swing

Tiba-tiba rasa macam nak kongsi tentang breast pump.

Alhamdulillah selama 6 bulan penggunaan Madela Swing warna sama dengan tuan punya badan adalah sangat memuaskan. Penggunaannya agak mudah dan juga mobile.

Selepas beberapa hari mula bekerja, baru berjaya mendapatkannya. Sepanjang tempoh pantang hanya menggunakan pam manual Avent yang saya dapati agak letih dan lenguh (baca : malas) setiap kali mengepam. Kebetulan, breast juga selalu membengkak macam Pamela Anderson jadi acap kali juga proses pengepaman tu berlakulahkan. Dalam hati memang menyimpan hasrat untuk mendapatkan electric breast pump. Yeah!

Suami dapatkan pam ini melalui sebuah forum dari lowyat.net dengan harga RM 550 tanpa warranty. Harga asal RM 700++, mungkin dia beli di oversea.

Baiklah, meh saya nak cerita sikit tentang info dan jasa Puan Madela Swing pada saya.

1. Hanya boleh digunakan sebelah breast pada satu masa. Sebelah lagi boleh tadah guna penutup botol Madela yang agak tinggi tu sekira berlaku pengeluaran susu (di bahagian breast yang tidak dipam). Rujuk imej di atas.

2. Boleh digunakan dengan menggunakan elektrik dan bateri. Always make sure that batterIES be in your pump bag. Jangan jadi macam saya, nak guna dalam kereta battery dah kong. Terpaksa buat kaedah tradisional T__T

3. Mudah pasang. Mudah dikemaskan. Tak banyak alat. Saya suka yang ni!

4. Oh yang ni agak tak best. Bunyi motor pam agak kuat. Malu i tengah sedap memerah hasil keringat dalam surau.

5. Sedutan pam juga selesa seolah-olah seperti sedutan mulut Aliff. E-eh! Volume, eh volume ke? Maximum sulking pun still selesa dan tak sakit.

Itu je kot pandangan saya. Kalau ada sesiapa nak kongsi pam masing-masing boleh juga. Eh bukan kongsi pam. Maksud saya kongsi tentang kisah pam. Boleh saya cuba-cuba untuk next baby. *Batuk-batuk*

Setakat ni, memang berbaloi-baloi pam yang julung kali saya beli. Insya Allah.

Cuma, sejak Aliff dah mula makan, beliau (Puan Madela Swing) agak sedikit terabai. Maaf ye.

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013