Walimah teman dan Piala FA

Seminggu lebih awal dari tarikh sebenar walimah temannya (11/6/2011), dia begitu bersemangat sekali hinggakan hampir sahaja dia membawa isterinya ke Bentong bagi menghadiri 'walimah' tersebut. Berkali-kali si isteri terpaksa menghadapi perubualan sang suami mengenai walimah tersebut bahawa mereka harus juga mengahadirinya kerana kebetulan si isteri punya hal yang lain ketika itu.

Ternyata, kerinduan si suami terhadap teman-temannya yang lain tidak dapat disemunyikan lagi. Seboleh-boleh dia bertanyakan tentang kehadiran teman-temannya yang lain ke walimah salah seorang teman baik mereka. Seperti semua sedia maklum, walimah perkahwinan merupakan salah satu tempat pertemuan bagi mereka yang sudah lama tidak berjumpa antara satu sama lain.

Perancangan telah ditetapkan untuk diadakan konvoi ke Bentong, tempat walimah diadakan. Secara kebetulan, anak si suami itu jatuh demam malam sebelum hari yang dirancangkan. Walaupun demikian, dia tetap bersemangat untuk ke majlis itu dan tidak membatalkan perancangannya. Namun, dia terpaksa bergerak agak lewat sedikit berbanding teman-teman yang lain sementara menunggu demam anaknya kebah. Setelah memastikan anaknya beransur pulih sedikit dan oleh ditinggalkan bersama ibubapa si isteri.

Dengan harapan supaya dia sempat bertemu dengan teman-temannya di Majlis tersebut, dia memecut laju keretanya walaupun acap kali ditegur isterinya yang gelisah dengan kelajuan kereta yang dipandunya. Akhirnya, dia tiba dengan hati yang syukur dan gembira.

Allah jua penentu setiap perancangan. Apabila tiba, didapatinya bahawa kebanyakan teman-teman telah pulang kerana mempunyai komitmen masing-masing. Walaupun agak kecewa kerana kerinduan yang dipendam (sorok) selama ini tidak dapat diubati, namun dia mengerti. Itulah lumrah kehidupan. "Tak semua benda yang kita nak, kita akan dapat". Ungkapan yang sering diingatkan kepada sang isteri.

Gambar dicuri dari Facebook Ahad Nasaruddin Mansur

Tahniah, Hadi! Selamat menjadi kehidupan sebagai seorang suami dan kekasih hati kepada isteri. Semoga kebahagiaan milikmu dan isteri sehingga ke syurga. Insya Allah.

Mujur saja, makanan yang dihidangkan di majlis tersebut sedap bangat! Pengubat kekecewaan.


Selepas exit UPM
Dalam perjalanan pulang ke rumah bertemu anak yang demam, kelihatan trafik sesak dari Exit UPM sehingga ke Teknologi Park gara-gara Terengganu vs Kelantan sempena piala FA.

Saya?? Tentulah...

Peteh ganu peteh!

Tahniah ggannuuu. Saya bangga jadi cucu Terengganu. (Masa-masa ni lah baru nak berbangga ye?)

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Walimah teman dan Piala FA

ikukpanda said...

Saya suka blog ini

Anonymous said...

Tiba2 aku sedih baca post ni...Nadiah, sila buat reunion!!!
-Akram 'sicomel' Hareere-

Nurul Nadiah+Khairil Syazwan said...

Akram : jomlah berjumpa..

Search

JuaNadiah 2013