Tempat makan best Bangi | Berbuka di Tasik Idaman, Sepang

Bila datang sahaja bulan Ramadan, maka mulalah senarai makanan yang perlu dimakan segera, panjang pulak tu. Betulke ayat macam ni? Dalam senarai tersebut, salah satunya termasuklah ikan pari bakar Tasik Idaman, Sepang.

Sambil lap air yang hampir keluar dari mulut ini, saya teruskan usaha untuk bercerita mengenainya. Ikan pari bakar tersebut dihidangkan bersama sos yang begitu sedap sekali, memang mengancam! Yang paling sedap pernah saya rasa sepanjang hidup saya selepas ikan bakar berlada di Sabak Awo, Muar.

Isnin lepas, saya, suami dan Aliff berkesempatan ke Tasik Idaman, Sepang yang beralamat di Jalan Idaman 84/89, Batu 26, Jalan Jenderam, 43800 Dengkil, Selangor. Untuk ke tempat ini, perjalanannya penuh dengan dugaan kerana dari UKM kita akan melalui jalan yang bengkang bengkok sehingga bikin kepala pusing. Sempat juga, kami melalui pusat latihan memandu saya sewaktu kecil dulu,17 tahun iaitu IMKEDA.

Antara juadah yang dipesan adalah ikan pari bakar, tomyam campur, sayur kailan ikan masin untuk seorang, 1 biji telur dadar, jus oren, sirap limau dan air limau Tasik Idaman. Pesanan dibuat melalui panggilan telefon bimbit di 012-677 5632. Jumlah bayaran yang perlu dibayar selepas semua juadah tersebut berjaya ditelan adalah bersamaan dengan RM 47.20.

Oh lupa bagitahu yang ikan bakar di sini agak mahal. T______T

Rupa-rupanya, di Kuala lumpur dan Selangor ini bagi mendapatkan makanan yang sedap akan berakhir dengan dompet yang cedera.

Walaupun, agak terguris perasaan di situ akibat kecederaan dompet, kami berpuas hati eh perut.

Maafkan kami, gambar agak blur akibat kekurangan cahaya. Itu pun setelah memaksa suami mengambilnya
Mungkin akibat letih berpuasa jadi gegaran yang hebat berlaku


Serius sedap, tapi disebabkan gambar ini ...... T___T

Selamat berbuka, tawan-tawan!

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013