Pulun amal ibadah, cek Awang eh!

Saya dan suami adalah manusia biasa. Selalu terlupa. Lupa adalah penyakit yang amat dahsyat bagi kami. Pernah suatu ketika dulu, perbelanjaan kami sering berlebihan menyebabkan kewangan keluarga pada saat itu sentiasa parah dan dompet selalu rosak. Apa yang kami buat adalah mengemaskini setiap perbelanjaan dalam sebuah buku belanjawan selain menyimpan resit-resit yang tak ubah seperti sampah sarap yang menyemakkan mata.

Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. Kiranya tak selesai juga masalah, sekurang-kurangnya kita punya usaha murni ke arah menyelesaikan masalah di situ. Itu juga satu bentuk amalan mulia, kan? Semoga Allah setiap kebaikan yang kita lakukan. Amin.

Foto di atas adalah satu bentuk usaha 'lucu' kami supaya di akhir Ramadhan nanti dapat kami muhasabah kembali pada setiap amalan yang dipulunkan sepanjang Ramadhan kali ini. Insya Allah, sekiranya berpeluang bertemu lagi dengannya akan datang, akan di'upgrade' lagi amalan kami. Amin

Demi Allah juga setiap perbuatan kami, sama sekali bukan untuk dipertontonkan kepada sesiapa. Saya juga tidak akan lihat carta suami dan suami juga tidak berminat untuk melihat carta saya. *Gelak tersipu-sipu

" Ya Allah, aku hambaMu yang hina lagi kerdil ini mohon barakah, hidayah dan taufiqMu semoga diberi rezeki nyawa dan nafas serta kesihatan yang baik untuk melakukan ibadah padaMu di sepanjang bulan yang amat mulia, bulan Ramadhan ini. Amin"

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

JuaNadiah 2013